Plan Pracy na rok szkolny 2020/2021

 

załącznik do uchwały nr 10/2019/2020

Rady Pedagogicznej Przedszkola Bajka w Gębicach

z dnia 28 sierpnia 2020 r.

Przedszkole BAJKA w Gębicach

PLAN PRACY PRZEDSZKOLA

na rok szkolny 2020-2021



Podstawy prawne

  • Statut Przedszkola
  • Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2019/20
  • Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2020/21
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910) ze zm.

  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327) ze zm.

  • Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1658 ze zm.)

  • Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r. poz. 1611 ze zm.)

  • Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…) (Dz. U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.)

  • Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny
    w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020, poz. 1166 ze zm.)

  • Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych… (Dz.U. z 2020 r. , poz. 1309)

  • Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r., poz. 1055)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji

publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502 ze zm.)

  • Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r., poz. 325)

KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK 2020/21

1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.

2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.

3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

REKOMENDACJE DYREKTORA
ze sprawowanego nadzoru w II półroczu roku szkolnego 2019/20:

REKOMENDACJE:

(wynikające z wniosków z ewaluacji)

  • Planować kształtowanie kompetencji matematycznych podczas zajęć dydaktycznych w kolejności z programu.

(Wynikające ze wspomagania)

  • Doskonalić sposób formułowania wniosków z analizy półrocznej pracy z grupą w sposób konkretny oparty na analizie przeprowadzonych działań- K. Szpulecka, A. Walenciak, B. Szpulecka-Owsińska
  • W informacji z realizacji wniosków z poprzedniego półrocza wskazywać wykonane konkretne działania- E.Marczewska, B.Szpulecka-Owsińska

(Wynikające z monitorowania)

  • Zasady postępowania wobec środowiska naturalnego uwzględniać w kodeksach grupowych.

Uchwała nr 7/2019/2020

Rady Pedagogicznej Przedszkola BAJKA w Gębicach

z dnia 29 czerwca 2020 roku

w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego do doskonalenia pracy przedszkola

Na podstawie art. 70 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. Z 2020 r. poz. 910) ., statutu przedszkola oraz własnego regulaminu, rada pedagogiczna uchwala co następuje:

§ 1.

Ustala się wykorzystanie wyników nadzoru pedagogicznego sformułowanych przez dyrektora Przedszkola BAJKA w Gębicach po II półroczu 2019/20 w następujący sposób:

1) Doskonalenie działań nauczycieli zakresie:

a) Planowania odnośnie kształtowania kompetencji matematycznych podczas zajęć dydaktycznych w kolejności z programu,

b) Uwzględniania w kodeksach grupowych zasad wobec środowiska naturalnego.

2) Organizacja wsparcia dla nauczycieli

a)Doskonalenia sposobu formułowania wniosków z analizy półrocznej pracy z grupą w sposób

konkretny oparty na analizie przeprowadzonych działań- K. Szpulecka, A.Walenciak, B.

Szpulecka-Owsińska

b) Wskazywania konkretnych działań przedstawionych w informacji z realizacji wniosków z

  • poprzedniego połrocza- E. Marczewska, B. Szpulecka-Owsińska

§ 2.

  • Wykonanie zadań zawartych w § 1. w punktach 1 powierza się nauczycielom przedszkola.
  • Wykonanie zadań zawartych w § 1 punkcie 2 powierza się dyrektorowi przedszkola.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

procesy wspomagania rozwoju i edukacji

Zadanie i podstawa prawna

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Termin realizacji

Tworzenie warunków do realizacji podstawy programowej

(Ustawa prawo oświatowe, Ustawa o systemie oświaty

Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej)

Ustalenie przedszkolnego zestawu programów na rok 2020/21 zaopiniowanie przez RP

Dyrektor

do 1.09.2020

Ustalenie ramowego rozkładu dnia na wniosek rady pedagogicznej – dla dzieci młodszych i starszych – różnorodne formy aktywności

Dyrektor

do 1.09.2020

Ustalenie obowiązującej dokumentacji nauczycieli i sposobu jej prowadzenia

Dyrektor

do 1.09.2020

Organizacja przestrzeni edukacyjnej w salach z uwzględnieniem zaleceń do realizacji podstawy programowej, m.in. kąciki zainteresowań oraz środki do aktywności twórczej

Wszyscy nauczyciele

do 1.09.2020

Wystawy tematyczne – akcesoria lub/i książki, albumy

Wszyscy nauczyciele

do każdego tematu

Działania profilaktyczno-wychowawcze

(Zadania przedszkola – podstawa programowa

Kierunek polityki oświatowej państwa)

Działania profilaktyczno-wychowawcze

Działania profilaktyczno-wychowawcze

Działania profilaktyczno-wychowawcze

Wychowanie do wartości – planowe objaśnienie dzieciom istoty wartości w tematach kompleksowych/projektach:

  • Moja grupa, moi koledzy – jak być dobrym kolegą, przyjacielem
  • Moja rodzina – uczymy się kochać innych i okazywać miłość
  • Szacunek – w tematach takich jak – poznajemy zawody, rodzina, inne
  • Zwierzęta domowe – uczymy się odpowiedzialności
  • Dzieci świata – akceptacja, tolerancja
  • Prawda i dobro w zachowaniu człowieka
  • Przyroda – różne tematy zawierające normy zachowania w stosunku do przyrody
  • Zdrowie – tematy dotyczące:
  • higieny
  • zdrowego żywienia
  • aktywności ruchowej
  • Ojczyzna – tematy:
  • Moja miejscowość
  • Mój region, tradycje
  • Polska moja ojczyzna
  • Inne wg ustaleń z rodzicami

Wszyscy nauczyciele

W tematyce kompleksowej 1 x w miesiącu

Przygotowanie formy graficznej kodeksu przedszkolaka w salach – ustalenie z dziećmi norm zachowania wynikających z poznawanych wartości – uzupełnianie w ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Prezentacja i uzgodnienie z rodzicami:

  • systemu wartości wprowadzanych w przedszkolu
  • metod pracy wychowawczej i systemu motywacyjnego ( w tym ewentualnych nagród i kar jako konsekwencji niewłaściwego zachowania)

Wszyscy nauczyciele

Wrzesień

Wdrożenie ,, Katalogu wartości”

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej poprzez:

  • Zabawy i aktywności dotyczące świadomości emocji, przyczyn powstawania emocji, zachowania wywołanego emocjami
  • Budowanie poczucia wartości dz. poprzez wzmocnienia, dostrzeganie mocnych stron oraz akceptację indywidualności każdego dz.
  • Wskazanie sposobów radzenia sobie z emocjami
  • Bajki relaksacyjne

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Kształtowanie kompetencji społecznych poprzez:

  • Wyjaśnienie dzieciom ich praw i obowiązków w przedszkolu
  • Wyjaśnienie czym są prawa dziecka
  • Nauka współpracy podczas wykonywania zadań w parach – 3-4 l
  • Doświadczanie współpracy podczas wykonywania zadań w małych 3-4 osobowych zespołach – 5-6 l
  • Układanie gier i gry – oswajanie z przegrywaniem
  • Pełnienie ról – wprowadzenie dyżurów:
  • Okolicznościowych
  • Jednodniowych
  • Tygodniowych

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Promocja zdrowego stylu życiaaktywność ruchowa(zdrowie jako wartość):

  • Ćwiczenia poranne
  • Zestaw zabaw ruchowych
  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych podczas zajęć dydaktycznych
  • Pobyt w ogrodzie lub spacer
  • Zabawy ruchowe w ciągu dnia

Nauczyciele

n –le 3,4 l

n – le 5,6 l

Wszyscy nauczyciele

codziennie

min. 3x w tyg.

min. 2x w tyg..

codziennie

min. 2 dziennie

Promocja zdrowego stylu życia (zdrowie jako wartość):

  • Temat kompleksowy w zakresie codziennej higieny i bezpieczeństwa epidemicznego(zdrowie jako wartość):
  • Tworzenie nawyku poprawnego mycia rąk
  • Poznanie zasad i sytuacji dotyczących dezynfekcji rąk, noszenia maseczek
  • Wskazanie istoty i sposobu dystansu społecznego oraz izolowania się w przypadku jakichkolwiek infekcji
  • Poznanie instytucji służby zdrowia w temacie kompleksowym:
  • Przychodnia
  • Szpital
  • Pogotowie ratunkowe

Wszyscy nauczyciele

W ciągu roku

Promocja zdrowego stylu życiazdrowe żywienie(zdrowie jako wartość):

  • Poznanie zasad racjonalnego żywienia w temacie kompleksowym
  • Samodzielne komponowanie kanapek,
  • Robienie surówek, suszenie owoców, itp.

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Kultura zachowania– wprowadzenie zasad:

  • Zachowanie przy stole i posługiwanie się sztućcami
  • Nakrycie i estetyczne spożywanie posiłków
  • Powitanie, pożegnanie
  • Formy grzecznościowe
  • Uprzejmość i uczynność wobec innych
  • Zachowanie w miejscach publicznych
  • Inne

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Profilaktyka i niwelowanie zagrożeń w relacjach społecznych – bajkoterapia:

  • Wprowadzenie wzorów poprawnego zachowania:
  • Spotkanie z nieznajomym
  • Zagubienie się itp
  • Niwelowanie zachowań trudnych, radzenie sobie z problemami:
  • Agresja
  • Odrzucenie przez kolegów
  • Nieśmiałość, trudności w nawiązywaniu kontaktów itp

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Bezpieczeństwo:

  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania w tematach kompleksowych i innych sytuacjach edukacyjnych – dokumentowanie działań :
  • sztućce, przybory,
  • maszyny rolnicze
  • bezpieczne zabawy
  • prąd
  • zapałki, ogień
  • zasady zachowania na ulicy, przejście na drugą stronę
  • naturalne zbiorniki wodne, kąpiele
  • zamarznięte zbiorniki
  • nieznane rośliny
  • nieznane zwierzęta
  • lekarstwa
  • środki chemiczne
  • jazda na rowerze, hulajnodze
  • Próbna ewakuacja

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Kształtowanie kompetencji kluczowych w toku realizacji podstawy programowej

(zalecenie Parlamentu europejskiego, Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej)

Wspieranie rozwoju mowy komunikatywnej:

  • Zabawy wspierające poprawność artykulacyjną – słuchowe, oddechowe, dźwiękonaśladowcze – dokumentowanie
  • Realizacja ćwiczeń ortofonicznych
  • Realizacja ćwiczeń i zabaw gramatycznych w zajęciach i innych sytuacjach – dokumentowanie
  • Układanie opowiadań przez dzieci do kolekcji obrazków i historyjek obrazkowych
  • Przygotowanie i nauka czytania Metodą Odimienną I. Majchrzak
  • Przygotowanie do nauki pisania, m.in.:
  • Działania plastyczne i konstrukcyjne – różne techniki
  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej
  • Orientacja w schemacie ciała i przestrzeni
  • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Kreślenie szlaczków i znaków literopodobnych
  • Próby kreślenia liter
  • Poprawny chwyt przyborów pisarskich

Wszyscy nauczyciele

nauczyciele 5,6 l

nauczyciele grup

n-le 4-6 l

n – le 4-6 l

Na bieżąco, cały rok
Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne:

  • Realizacja zajęć dydaktycznych rozwijających kompetencje matematyczne w oparciu o program wychowania przedszkolnego wg kolejności z programu
  • Zabawy dydaktyczne i ćw. utrwalające poznane pojęcia matematyczne
  • Realizacja tematów edukacyjnych z wykorzystaniem doświadczeń i zabaw badawczych,
  • Organizacja w sali kącika badawczego i doświadczania różnymi zmysłami

Wszyscy nauczyciele

min. 1 zajęcie dydaktyczne w tygodniu

na bieżąco, cały rok

Kompetencje informatyczne:

  • Wprowadzanie symboli graficznych do komunikowania się i oznaczania różnych treści
  • Wprowadzenie kodów matematycznych do oznaczania cech figur geometrycznych i guzików
  • Nauka kodowania i wykorzystanie umiejętności podczas zabaw i zajęć dydaktycznych
  • Wykorzystanie tablicy multimedialnej podczas zajęć z dz.

Wszyscy

nauczyciele

Cały rok
Rozwijanie umiejętności uczenia się:

  • – „Krąg zmysłów – zabawy rozwijające postrzeganie zmysłowe i procesy poznawcze – pamięć, myślenie, mowa, uwaga
  • Wdrożenie metod aktywizujących:

Wszyscy

nauczyciele

Cały rok
Inicjatywność i przedsiębiorczość:

  • Rozwijanie samodzielności w samoobsłudze – jedzenie, ubieranie, cz. higieniczne
  • Stacje zadaniowe jako metoda podsumowująca temat
  • Dzień bez zabawek – przygotowane materiały do samodzielnego podejmowania różnych aktywności i kreatywności przez dz.
  • Organizacja działań i zabaw twórczych
  • Nauka autoprezentacji
  • Wdrożenie metody zadaniowej

Nauczyciele

n-le 5, 6 l

n-le 3,4 l

n-le 5,6 l

n-le 4- 6 l

n-le 6l

n-le 5,6l

Cały rok
Świadomość i ekspresja kulturalna:

  • Realizacja zajęć plastyczno-konstrukcyjnych –wprowadzenie kolejnych technik plastycznych
  • Realizacja umuzykalnienia
  • Realizacja tematu „Poznajemy teatr”
  • Słuchanie instrumentalnych utworów muzycznych w połączeniu z innymi działaniami

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Edukacja przyrodnicza- priorytet Realizacja działań przyrodniczych obejmującego m.in.:

  • Aspekt przyrodniczy
  • Poznanie różnych ekosystemów – las, pole, łąka, sad, ogród, ekosystemy wodne, park – wskazanie uzależnienia ludzi od przyrody i sposobów racjonalnego korzystania
  • Opracowanie planu obserwacji przyrodniczych na 4 pory roku
  • Realizacja obserwacji przyrodniczych
  • Realizacja tematu „Skarby ziemi” – wskazanie sposobów wykorzystania przez ludzi
  • Zakładanie całorocznych obserwacyjnych kącików przyrody
  • wdrażanie dzieci do segregacji śmieci, oszczędzania wody i prądu
  • korzystanie z zasobów najbliższego środowiska
  • Aspekt społeczny
  • Udział w akcjach na rzecz środowiska przyrodniczego
  • Ustalenie dyżuru „Ekostrażnik” – np. dokręcenie kranów, wyłączanie światła itp.
  • Włączanie rodziców do działań na rzecz przyrody – akcje, zbiórki
  • Wystawa fotograficzna „Przyroda wokół nas”
  • Aspekt ekonomiczny
  • Realizacja tematu dotyczącego odpadów
  • Segregacja odpadów
  • Oszczędzanie materiałów, papieru, energii, wody

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Publikacja materiałów dla rodziców na temat przyrody na tablicy/stronie internetowej przedszkola

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Wprowadzenie kodeksu ekologicznego dla społeczności przedszkolnej

  • wprowadzenie zasad ,, Mały ekolog”

Wszyscy nauczyciele

Październik z uzupełnieniem w ciągu roku

Rozbudzanie zainteresowań ekologicznych i przyrodniczych wśród dzieci

  • zorganizowanie Międzyprzedszkolnego Konkursu Plastycznego- ,, Wigilijne życzenia”:
  • udział dzieci w konkursach ekologicznych

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Grudzień

Na bieżąco

Zaznajomienie z podstawowymi zasadami ochrony środowiska i zrozumienie konieczności ich przestrzegania

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Aktywne uczestnictwo w poznaniu przyrody poprzez oglądanie, szukanie, obserwacje, badanie i eksperymentowanie oraz formułowanie wniosków i spostrzeżeń

  • udział w akcji ,, Sprzątanie świata”- porządkowanie parku, terenu wokół przedszkola
  • udział w akcji : Zbiórka nakrętek, baterii, karmy dla zwierząt itp.
  • gromadzenie ,,darów przyrody”- wykorzystanie ich do zabaw plastycznych, konstrukcyjnych, rytmiczno- muzycznych, badawczych, matematycznych itp.

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

wrzesień

cały rok

Kształtowanie wiadomości niezbędnych do selektywnej zbiórki odpadów i zrozumienie potrzeby segregacji śmieci

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Zdobywanie doświadczenia w realizacji działań edukacyjnych poprzez realizację zadań ogólnopolskich kampanii i udział w konkursach zewnętrznych z zakresu edukacji ekologicznej i przyrodniczej

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Realizacja ogólnopolskiego programu edukacyjnego dla przedszkoli z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. – ,, Skąd się biorą produkty ekologiczne”

A. Walenciak

W. Pilarczyk

Cały rok

Doradztwo zawodowe

(Ustawa prawo oświatowe, Rozporządzenie MEN

w sprawie doradztwa)

Realizacja innowacji pedagogicznej- ,, Ogród zmysłów”-projekt rozwijający umiejętności i uzdolnienia u dzieci w wieku przedszkolnym m. in poprzez doradztwo zawodowe

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Poznanie zawodów rodziców dzieci uczęszczających do grup przedszkolnych – zaproszenie ich do przedszkola w charakterze ekspertów

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Poznanie instytucji użyteczności społecznej oraz ludzi pracujących w tych instytucjach

  • Sklep
  • Teatr
  • Szpital
  • Straż pożarna
  • Poczta
  • Szkoła

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Poznanie cyklu produkcyjnego wybranych produktów i zawodów z tym związanych:

  • Dzieci 5l:
  • Cukier
  • Pieczywo
  • Dzieci 6l:
  • Dom
  • Książka
  • Nabiał

Nauczyciele 5,6 latków

Cały rok

Organizowanie zabaw tematycznych odpowiednio do poznawanych zawodów i instytucji – gromadzenie akcesoriów we współpracy z instytucjami i rodzicami

Nauczyciele grup

Cały rok

Konkurs plastyczny- grupowy „Moi rodzice pracują”

Nauczyciele grup

Cały rok

wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka i pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Zadanie i podstawa prawna

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Termin realizacji

Rozpoznawanie potrzeb i możliwości wychowanków oraz ich sytuacji społecznej

(Wymaganie nr 5, Rozporządzenie MEN o pomocy pp, Wymaganie nr 2, statut)

Obserwacje pedagogiczne wstępne

Wszyscy nauczyciele

do 20.10

Rozpoznanie sytuacji społecznej dzieci – ankieta – przy akceptacji rodziców

Wszyscy nauczyciele

do 20.10

Ustalenie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy pp w toku bieżącej pracy – wpisanie ich do indywidualnych arkuszy obserwacji

Wszyscy nauczyciele

do 30.10

Przekazanie dyrektorowi wykazu dzieci objętych pomocą pp w toku bieżącej pracy i indywidualizacją oddziaływań

Wszyscy nauczyciele

do10.11

Obserwacje pedagogiczne końcowe

Wszyscy nauczyciele

do 20.04

Analiza ilościowo-jakościowa w odniesieniu do dziecka i grupy (ewaluacja pracy z dz.)

Wszyscy nauczyciele

do 31.05

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez nauczycieli

(Wymaganie nr 5, Rozporządzenie MEN o pomocy pp, statut)

Indywidualizacja oddziaływań podczas zajęć dydaktycznych oraz innych sytuacji w ciągu dnia – odpowiednio do wniosków poobserwacyjnych

Wszyscy nauczyciele

Na bieżąco

Praca indywidualna i w małych zespołach – – odpowiednio do wniosków poobserwacyjnych, dokumentowanie w dziennikach

Wszyscy nauczyciele

min. 3 razy w tygodniu

Wdrażanie zaleceń opinii i orzeczeń skierowanych do nauczycieli

Wszyscy nauczyciele

Na bieżąco

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez specjalistów, realizacja orzeczeń i opinii

(Wymaganie nr 5, Rozporządzenie o pomocy pp i kształceniu specjalnym, statut)

Zaplanowanie form pomocy pp dla dzieci – jako wynik obserwacji nauczycieli i przedszkolnych specjalistów

Dyrektor

wg potrzeb

Analiza orzeczeń i opinii, zaplanowanie form pomocy pp dla dzieci oraz zajęć rewalidacyjnych

Dyrektor

po analizie opinii i orzeczeń

Opracowanie przez dyrektora lub wyznaczonego koordynatora przedszkolnego planu pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zgłoszeń nauczycieli, specjalistów oraz opinii, orzeczeń

Dyrektor/koordynator pomocy pp

5.11.19

Realizacja form pomocy p-p – dokumentowanie w odrębnych dziennikach

Specjaliści

Od dnia powołania zespołów p-p

Ocena efektywności realizowanych form pomocy p-p (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia logopedyczna, inne)

Specjaliści

po każdym półroczu

Prowadzenie odrębnych teczek dla dzieci objętych formami pomocy p-p

Nauczyciele grup

Od dnia objęcia poszczególnych dzieci pomocą psychologiczno-pedagogiczną

Analiza gotowości szkolnej

(Rozporządzenia MEN o pomocy pp, o drukach i świadectwach, o podstawie programowej, statut)

Analiza gotowości szkolnej

Nauczyciele grup 6 l i ewent. 5l

Do 20.04.2021

Przygotowanie informacji o gotowości szkolnej na druku MEN
i przekazanie jej rodzicom

Nauczyciele grup 6 l i 5l wg wniosków

Do 30.04.2021

Opracowanie zestawienia zbiorczego ilościowo-jakościowego wyników badania gotowości szkolnej – przekazanie dyrektorowi

Nauczyciele grup 6 l i ewent. 5l

Do 31.05.2021

Organizacja teatrzyków

Dyrektor

raz w miesiącu

Dyrektor

raz w miesiącu

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców i nauczycieli

(Rozporządzenie o pomocy pp, statut)

Porady, konsultacje specjalistów dla rodziców i nauczycieli

Specjaliści

W ciągu roku

Warsztaty „Wyznaczanie granic – doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców”

Psycholog

W II półroczu

Warsztaty „Jak pomóc dziecku w osiągnięciu gotowości szkolonej”

Pracownicy PPP w Mogilnie

W I półroczu

współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym

Zadanie i podstawa prawna

Sposób realizacji

Odpowiedzialny Termin realizacji

Współpraca z rodzicami

i wspieranie rodziny

w wychowywaniu dzieci

(wymaganie nr 6)

Opracowanie grupowych planów współpracy z rodzicami

Nauczyciele grup

Do 5.09.2020

Prezentacja rodzicom aktualnej procedury bezpieczeństwa związanej z bezpieczeństwem epidemicznym – uzgodnienia

Dyrektor

Przed 1.09

Zebrania z rodzicami /rozpoczynające rok/:

  • prezentacja podstawy programowej, informacja o realizowanych programach
  • prezentacja ramowego rozkładu dnia
  • zapoznanie rodziców z ich uprawnieniami – statut
  • prezentacja planowanych działań wychowawczych wprowadzanych wartości i systemów motywacyjnych – ewentualne uzgodnienia
  • prezentacja grupowego planu współpracy z rodzicami
  • prezentacja systemu obiegu informacji w przedszkolu
  • wybór reprezentanta do Rady Rodziców
  • zgody rodziców, upoważnienia
  • informacja o zajęciach religii – oświadczenia rodziców
  • informacja o zajęciach dodatkowych
  • inne

Nauczyciele

grup

Do 15.09.2020

Spotkanie przedstawicieli rodziców z dyrektorem – organizacja działań rady rodziców

Dyrektor

Do 14.09.2020

Ustalenie potrzeb dzieci oraz innych ważnych informacji na temat rozwoju dzieci, w tym poznanie ich sytuacji społecznej – wywiad z rodzicami – informacje pozyskane za zgodą rodziców

Wszyscy nauczyciele

Do 20 października

Przekazanie informacji za pomocą portalu społecznościowego dla rodziców/przesyłanie/publikacja – o zadaniach realizowanych w przedszkolu

Nauczyciele

Dyrektor

Rada Rodziców

Cały rok

Dzień Informacji dla rodziców – przekazanie informacji o wynikach obserwacji, o postępach dzieci

Nauczyciele

Dyrektor

Listopad 2020

Kwiecień 2021

Dokumentowanie współpracy z rodzicami:

  • Plan współpracy
  • Listy obecności na zebraniach (lub w dzienniku)
  • Rejestr kontaktów z rodzicami
  • Protokoły z zebrań
  • Zgody rodziców
  • Upoważnienia
  • inne

Wszyscy nauczyciele

Cały rok

Współpraca z instytucjami na rzecz rozwoju wychowanków

(wymaganie nr 7)

Przekazanie informacji dyrektorom szkół o realizacji obowiązku przedszkolnego przez dz. 6 l

Dyrektor

30.09

Nawiązanie bliższej współpracy ze Szkołą Podstawową:

  • Wycieczka dz. 6 l do szkoły – poznanie budynku, udział w lekcji
  • inne formy wg. Planu współpracy ze szkołą

Nauczyciele grupy 5,6 l

Cały rok

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną:

  • badania dodatkowe oraz wspieranie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • porady, konsultacje
  • prowadzenie logopedii dla 3-4 latków przez pracownika z PPP w Mogilnie
  • prowadzenie zajęć z sensoplastyki dla dzieci

Nauczyciele Dyrektor

Dyrektor

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

W ciągu roku

3 h w miesiącu

1 x w miesiącu

Udział w konkursach organizowanych przez inne przedszkola
Udział w akcji „Świat sobie nie poradzi, segregujmy więc odpady”
Udział w akcji „Góra grosza”
Udział w WOŚP

Wycieczki, imprezy

(statut, rozporządzenie MEN
w sprawie krajoznawstwa i turystyki)

Wycieczka do lasu

Nauczyciele 4,5,6 l

październik

organizacja i zarządzanie Przedszkolem

Zadanie i podstawa prawna

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Termin realizacji

Organizacja systemu pracy zespołowej w przedszkolu

(wymaganie nr 1)

Powołanie zespołów zadaniowych – wybór przewodniczących

Dyrektor

Do 1.09

Opracowanie planów pracy przez zespoły zadaniowe, w tym z wykorzystaniem zadań rocznego planu

Przewodniczący zespołów

30.09

Przekazanie informacji o realizacji zadań przez zespoły – pisemne złożenie informacji dyrektorowi

Koordynatorzy zespołów

po II półroczu lub wg potrzeb

Doskonalenie przestrzeni edukacyjnej i warunków do statutowej działalności przedszkola

(wymaganie nr 9)

Przegląd budynku, urządzeń i terenu przedszkolnego pod względem technicznym, w tym bezpieczeństwa – protokół

Dyrektor, powołana komisja

do 14.09

Doposażenie przedszkola o zabawki

Dyrektor Rada Rodziców

Cały rok

Założenie strony internetowej w przedszkolu

Dyrektor Rada Rodziców

Wrzesień 2020

Doskonalenie systemu prawa wewnętrznego

(prawo oświatowe)

Aktualizacja statutu do zmian w prawie oświatowym

Zespół ds. procedur i regulaminów

Na bieżąco w ciągu roku w oparciu o nowe przepisy

Wprowadzenie zmodyfikowanej procedury bezpieczeństwa w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Dyrektor

Od 01.09.2020

Aktualizacja procedury bezpieczeństwa -COVID-19

Zespół ds. procedur i regulaminów

Na bieżąco wg sytuacji epidemicznej i zaleceń GIS

Wydarzenia i tradycje przedszkolne

(statut)

Sprzątanie świata

Wszyscy nauczyciele

wrzesień

Dzień Przedszkolaka

Wszyscy nauczyciele

wrzesień

Święto Odzyskania Niepodległości

Wszyscy nauczyciele

listopad

Dzień Misia

Wszyscy nauczyciele

listopad

Mikołajki

Wszyscy nauczyciele

grudzień

Wigilia w przedszkolu

Kolędowanie

Wszyscy nauczyciele

grudzień

Dzien Babci i Dziadka- przygotowywanie upominków

Wszyscy nauczyciele

styczeń

Powitanie Wiosny

Wszyscy nauczyciele

marzec

Wielkanocny poranek

Wszyscy nauczyciele

Marzec/kwiecień

Dzień Ziemi

Wszyscy nauczyciele

kwiecień

Święto Rodziny

Wszyscy nauczyciele

Maj/czerwiec

Pożegnanie Przedszkola

Nauczyciele 6l

czerwiec

PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI i ZAJĘĆ DODATKOWYCH, POMOC PP:

Lp

Zadanie

nauczyciel/specjalista

Założenie strony internetowej-bajkagebice.pl Dyrektor, Rada Rodziców, Dorota Kwiatkowska
Facebook Elżbieta Marczewska, Barbara Szpulecka-Owsińska
Biblioteka Dorota Kwiatkowska
Sprzęt nagłaśniający Agnieszka Walenciak
Płytoteka Katarzyna Szpulecka
Szatnia – dekoracje, ogłoszenia IX-XI Agnieszka Walenciak; XII-II- Katarzyna Szpulecka, III-IV- Barbara Szpulecka-Owsińska; V-VI- Dorota Kwiatkowska
Sprzęt sportowy i stroje B. Szpulecka-Owsińska

ZAJĘCIA DODATKOWE BEZPŁATNE

  •  
Religia Dorota Grzechowska
  •  
Język angielski Marta Tollak-Łożyńska
  •  
Zajęcia z sensoplastyki Anna Wojtasińska-Tokarczyk

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Szpulecka -Owsińska
Terapia logopedyczna Iwona Golis, Anna Wojtasińska-Tokarczyk
Nauka gry na flecie prostym Katarzyna Szpulecka
Kółko plastyczne Agnieszka Walenciak

INNE ZAJĘCIA DODATKOWE

Kółko rytmiczno- taneczne Barbara Szpulecka-Owsińska, Dorota Kwiatkowska

ZESPOŁY ZADANIOWE NAUCZYCIELI

Lp

zespół

Skład zespołu

przewodniczący

ds. programowych i edukacji
  • Wioletta Pilarczyk
  • Dorota Grzechowska
  • Agnieszka Walenciak
  • Barbara Szpulecka-Owsińska
  • Elżbieta Marczewska
Katarzyna Szpulecka
ds. ewaluacji
  • Katarzyna Szpulecka
  • Barbara Szpulecka-Owsińska
  • Elżbieta Marczewska
Wioletta Pilarczyk
ds. promocji Katarzyna- Szpulecka

  • Barbara Szpulecka-Owsińska
  • Agnieszka-Walenciak
  • Elżbieta Marczewska
Dorota Kwiatkowska
ds. procedur i regulaminów
  • Wioletta Pilarczyk
  • Barbara Szpulecka-Owsińska
  • Dorota Kwiatkowska
Agnieszka Walenciak
ds. kontroli zarządczej
  • Barbara Szpulecka-Owsińska
  • Halina Hark
Wioletta Pilarczyk

Przyjęto uchwałą Rady Pedagogicznej nr 10/2019/20 w dniu 28 sierpnia 2020 r.

Wioletta Pilarczyk

…………………………………………..

Podpis dyrektora